کارت ویزیت ، شناسنامه کسب‌وکار شما

کارت ویزیت ، شناسنامه کسب‌وکار شما

کارت ویزیت معرف کسب‌وکار شماست. هر کسب‌وکاری برای معرفی و ماهیت کسب‌وکار خود نیاز به کارت ویزیت دارد. این ابزار ساده، مهم‌ترین روش برای معرفی هر شغلی است. چاپ کارت ویزیت دارای ویژگی‌ها و المان‌هایی است که هنگام طراحی و چاپ می‌بایست مد نظر قرار گیرند. برای اثرگذاری بیشتر و حصول بهترین نتیجه در هر بخش از بازاریابی و تبلیغات بهتر است از متخصصان این امر کمک و مشاوره گرفت. در این نوشتار تلاش خواهیم کرد تا شما را با اطلاعات کابردی و لازم در طراحی و چاپ کارت ویزیت آشنا کنیم تا بهترین را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت مهم‌ترین نکته خلاقیت است. این خلاقیت است که سبب رشد کسب‌وکار شما و افزایش فروش و مشتریان شما خواهد شد. کارت ویزیتی که همراه با خلاقیت باشد حس زیبایی‌شناسی مخاطب را تحریک می‌کند و از نظر بصری در حافظه ماندگار خواهد شد. هرچه طرح خلاقانه‌تری انتخاب کنیم، احساس مثبت مشتری با کسب‌وکار ما بیشتر خواهد شد.

کارت ویزیت

در کنار خلاقیت، کیفیت چاپ کارت ویزیت هم بسیار حائز اهمیت است. کیفیت چاپ، ماندگاری کارت را افزایش خواهد داد و همین امر یعنی موجودیت کارت شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و افراد برای مدت بیشتری قادر به استفاده از آن خواهند بود. کارت‌هایی با چاپ و طراحی معمولی به محض لمس و دیده شدن تداعی کننده‌ی کیفیت محصولات و یا خدمات شرکت هدف خواهد بود. هر چه کیفیت کارت پایین‌تر باشد به طبع ماندگاری و اثرگذاری آن کم‌تر خواهد بود.

برای رشد کسب‌وکار و رسیدن به هدف لازم است به بهترین شکل محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای می‌بایست کیفیت و طراحی خلاقانه در کنار هم قرار گیرند.

کارتی که بیانگر کار و نوع تجارت شماست

کارت ویزیت صرفا اقلامی تبلیغاتی برای معرفی کسب‌وکار به مشتریان نیست. اگر کارت ویزیت تحقق بخش اهداف شما اعم از افزایش فروش و شناسایی نشود مطمئن باشید که کارت ویزیت شما دارای ایرادهای اساسی است. از نظر تازه‌واردان عرصه تجارت، کارت ویزیت یکی از روش‌های موثر تبلیغاتی است اما از نگاه یک حرفه‌ای، کارت ویزیت نشان‌دهنده‌ی اعتبار و تخصص کسب‌وکار است.

جمله‌ی آخر به این معناست که طراحی و خلاقیت در چاپ کارت ویزیت باید به اندازه‌ای باشد که مشتری با یک نگاه جذب کارت ویزیت و متوجه حرفه‌ای بودن مجموعه شود.

نکاتی که به درخشش محصول شما کمک می‌کند

در صنعت تبلیغات و بازاریابی طراحی و اجرا مهم‌ترین قدم است. خاص بودن کارت چشم‌گیر خواهد بود و همین امر سبب می‌شود تا ماندگاری بصری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد.

رنگ‌های مناسب

برای ثبت اطلاعات روی کارت همچون اطلاعاتی از ماهیت کسب‌وکارتان، برای خلق جذابیت و تاثیر بصری بیشتر باید از رنگ‌های مناسب استفاده کرد. در طراحی هرگز مقوله‌ی سادگی را فراموش نکنید. سادگی کارت سبب می‌شود تا مخاطب راحت و در نگاهی آنی اطلاعات روی کارت را بخواند.

در طراحی کارت حتما از رنگ‌های سازمانی خود استفاده کنید. رنگ‌ها نیز می‌توانند به عنوان شناسنامه کسب‌وکارتان عمل کنند همچون شرکت رایتل که امروزه رنگ سازمانی آن یعنی بنفش رایتلی برای بسیاری از شرکت‌های نوپا الهام بخش است. هارمونی تبلیغات و بازاریابی و بسته‌بندی و امور چاپی با رنگ‌های سازمانی موجب تقویت تاثیر بصری و حرفه‌ای‌تر جلوه کردن برند خواهد شد.

بیانگر اطلاعات مهم

اطلاعات مندرج روی کارت باید حاوی کم‌ترین واژه‌ها و در عین حال کاملا معرف ماهیت کسب‌وکارتان باشد. جملات کوتاه و مفهوم همچون شعارهای تبلیغاتی تاثیرگذاری چندین برابری در مقایسه با استفاده از جملات ساده و خبری دارند. از جملات خلاصه و مفهوم استفاده کنید.

ماندگاری

کارت ویزیت شاید کوچک‌ترین و ارزان‌ترین قلم در صنعت تبلیغات باشد اما نباید تاثیر آن بر کسب‌وکار را نادیده گرفت. همانطور که در قسمت‌های بالا اشاره شد در کنار طراحی، جنس کارت نیز بسیار مهم است. حس لامسه در بسیاری موارد تراز خوبی برای سنجش میزان کیفیت برخی محصولات است و این محصول هم در ردیف همین محصولات قرار دارد. استفاده از جنس با کیفیت، با ماندگاری بالا و مرغوب بیانگر میزان اهمیت شما به کسب‌وکار و مشتریان‌تان است.

بایدهای طراحی کارت ویزیت

  • انتخاب تصویری که نشان‌دهنده‌ی محصول و یا خدمات شماست
  • برخورداری از جذابیت‌های بصری کافی برای جذب مشتری
  • استفاده از رنگ‌های متنوع
  • تحریک احساس مشتری با استفاده از عکس یا شعار تبلیغاتی
  • اجتناب از کارت‌های متشکل از مواد پلاستیکی
  • در نظر گرفتن سایزهای مختلف کارت و استفاده از شکل‌های غیر معمول و ماندگار
  • استفاده از کارت‌های ویزیت دو لت و سه لت
  • استفاده از QR کد برای افزایش جذابیت کارت
  • سفارش کارت‌های متنوع مانند دو یا سه کارت

نبایدهای طراحی کارت ویزیت

  • صرف‌نظر از توضیح زمینه کاری
  • استفاده از تصاویر نامناسب
  • پرهیز از جملات توضیحی
  • استفاده از فونت‌های ریز و ناخوانا
نبایدهای کارت ویزیت ، طراحی کارت ویزیت

جنس‌های مختلف

در صنعت چاپ از جنس‌های متنوعی برای چاپ کارت ویزیت استفاده می‌شود. در ادامه به شرح جنس‌های متنوع کارت ویزیت خواهیم پرداخت.

کارت ویزیت سلفونی

کارت‌های ویزیت سلفونی بیشترین تقاضا را در بازار دارند. این جنس از کارت در دو نوع سلفونی و براق عرضه می‌شوند. دلیل پردرخواست بودن این نوع، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن است که در مقایسه با دیگر انواع کارت ویزیت بسیار ارزان‌تر هستند. نکته‌ی دیگر درباره کارت ویزیت سلفونی جنس نازک آن است. این نوع کارت ویزیت روی کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرمی چاپ و روکش سلفون مات و براق روی آن کشیده می‌شود.

سلفون مات مخملی


سلفون مات مخملی دارای روکش نانو است که هنگام چاپ کیفیت رنگ را چند برابر افزایش می‌دهد. این نوع روکش لطافت و نرمی فوق‌العاده‌ای به کارت می‌بخشد که هنگام لمس به خوبی احساس می‌شود.

کارت ویزیت کتان

این کارت نیز مانند سلفون طرفداران بسیاری در بازار تبلیغات دارد. دلیل قیمت پایین این کارت، روکش و بافت آن است. در چاپ کارت ویزیت کتان کیفیت رنگ مانند کارت سلفون مات مخملی نیست. این امر به دلیل بافت کاغذ است. با این کیفیت رنگ سفید و طرح‌هایی با پس‌زمینه‌ی رنگ روشن در این نوع از کارت ویزیت فوق‌العاده زیبا می‌شوند. درباره طرح‌هایی که دارای زمینه‌های مشکی و تیره هستند استفاده از کارت ویزیت کتان توصیه نمی‌شود.

کارت ویزیت سوسماری

این کارت نیز بافتی مشابه کارت ویزیت کتان دارد اما تفاوتش در روکش سلفونی آن است که سبب افزایش ماندگاری و شفافیت کارت خواهد شد.

لمینت مات و براق

لمینت در میان متقاضیان کارت ویزیت محبوبیت ویژه‌ای دارد. از دلایل این محبوبیت می‌توان به دوام، ماندگاری و کیفیت و سرعت فوق‌العاده بالای چاپ است. این کارت در دو نوع مات و براق عرضه می‌شود.

چاپ کارو ارائه کننده انواع کارت‌های ویزیت‌ لمینتی با بهترین کیفیت در طراحی و چاپ در خدمت شما مشتریان عزیز است. شما عزیزان می‌توانید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

لمینت برجسته

لمینت برجسته یا استخوانی علاوه بر روکش سلفونی بر روی دو لایه مقوای ایندربورد قرار می‌گیرد. مقوای ایندربورد یکی از پرمصرف‌ترین مقواها در صنعت بسته‌بندی است. این جنس به مقوای گفته می‌شود که کمی نازک است و می‌توان آن را تا کرد و در واقع انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

روکش سلفون بر روی دولایه مقوای ایندربورد سبب افزایش مقاومت و ماندگاری کارت ویزیت خواهد شد. برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر روی این جنس از کارت ویزیت، برجستگی‌هایی از طریق روکش UV موضعی ایجاد می‌شود. علاوه بر این، کارت را می‌توان به شکل دو رو طلاکوب نیز چاپ کرد که جذابیت کارت ویزیت را دو چندان می‌کند.

لمینت برجسته غالبا دورگرد است و ضخامتش نیز بیش از سایر کارت‌هاست. سایزهای استاندارد و معمول این نوع کارت شامل سایز ۶×۹ و ۶×۶ است.

بیشتر بخوانید:
صفر تا صد جعبه سازی

درباره صنعت چاپ و چاپخانه

کارت ویزیت  PVC

این مدل کارت ویزیت نیز مانند لمینت برجسته به شکل دورگرد چاپ می‌شود و ضخامتی مشابه دارد. جنس PVC، دلیل دوام و کیفیت و ماندگاری این مدل از کارت ویزیت است. مجموع این ویژگی‌ها جذابیت و زیبایی چنین کارت ویزیتی را بیشتر و بیشتر می‌کند و در حافظه دیداری مخاطب ثبت می‌شود. ثبت در حافظه دیداری مخاطب از موفقیت‌های این محصول محصوب می‌شود و سبب رشد و افزایش مشتریان خواهد شد.

یکی از جذابیت‌های استفاده از کارت ویزیت PVC، تنوع بالای آن است و مشتریان انتخاب‌های متنوعی خواهند داشت.

کارت ویزیت آهنربایی

کارت آهنربایی از دو لایه تشکیل شده است. لایه زیرین که آهنربایی است و لایه رویی که تشکیل شده از یک لایه کاغذ گلاسه و یک لایه سلفون است و قابلیت چاپ هر طرحی برای چنین کارتی وجود دارد. از مزایای سفارش کارت آهنربایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذابیت فوق‌العاده بالای کارت
  • کاهش هزینه‌های چاپ دوباره
  • کارت آهنربایی ویژه‌ی کسب‌وکارهای خدماتی و اشتراکی است
  • قابلیت طراحی و چاپ در شکل‌ها و طراح‌های فوق‌العاده متنوع

برای طراحی و چاپ کارت ویزیت آهنربایی به چاپ کارو مراجعه نمایید.

درتاریخ : یکشنبه 21 فروردین 1401 تعداد بازدید : 408 بازدید۲ دیدگاهبرچسب‌ها: