طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور

طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور

  • بهترین راه برای دیده شدن کسب و کار شما طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور با طرحی زیبا و حرفه ای میباشد . که این طراحی نقش کلیدی در معرفی کسب وکارتان دارد .
  • یک کاتالوگ حرفه ای که متناسب با کسب وکار شما طراحی شده باشد زمان قابل توجهی نزد مشتریان نگهداری میشود واین باعث دیده شدن کسب وکارتان میشود . با طراحی کاتالوگ چگونه به یک برند در کسب وکارتان تبدیل میشوید؟ برای برند شدن خودتان به چاپ کارو مراجعه  نمایید .
  • یکی دیگر از ابزارها مانند کارت ویزیت و یا لوگو که باعث شناسایی و دیده شدن برند شما میشود کاتالوگ است . کارشناسان بازاریابی نقش حائز اهمیت و اساسی کاتالوگ در فروش را همیشه گوش زد نموده . برای طراحی یه کاتالوگ کاربردی وجذاب با ما همراه باشید .
کاتالوگ

 انواع کاتالوگ ها

کاتالوگ به سه نوع: لت دار،  منگنه ای، سیمی دسته بندی میشود.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی بسیار شباهت به طراحی بروشور تبلیغاتی دارد با این تفاوت که در کاتالوگ تبلیغاتی موضوع مختصر و کوتاه به سمع ونظر مخاطب میرسد در صورتی که در بروشور مطالب به صورت کامل و مفصل و واضح در اختیار مخاطب قرار میگیرد.

برای کاتالوگ تبلیغاتی باتوجه به اینکه استفاده بیشتری از آن میشود باید از کاغذ با وزن بالاتری استفاده کرد ( از نظر استقامت بادوام تر است).

کاتالوگ ها انواع متفاوتی دارند و این انواع متفاوت ناشی از انواع مختلف کاغذ است که با توجه به نوع فعالیت و میزان بودجه خود میتوانید یکی از انواع آن را انتخاب نمایید.علاوه بر مرغوبیت جنس کاغذ ،وزن آن ها نیز در انتخاب شما تاثیر گذار است.بعنوان مثال در صورتیکه تعداد صفحات کاتالوگ شما اندک است بهتر است از کاغذ های گرماژ بالا و در صورتیکه تعداد صفحات شما زیاد است از گرماژ های پایین تر استفاده نمایید.

کاتالوگ ها در دسته بندی یک دسته بندی واحد ندارند و به دسته های مختلفی از نظر :۱.کاربری کاتالوگ ۲. سایز کاتالوک ۳.جنس کاغذ کاتالوگ ۴.نوع صحافی کاتالوگ، به دو دسته کاتالوگ تبلیغاتی و صنعتی تقسیم می شوند.

کاتالوگ های تبلیغاتی آن دسته از کاتالوگ هایی هستند که جهت معرفی محصولات وخدمات طراحی میشوند که کاربرد به خصوصی در نمایشگاه ها و جشنواره ها و علی الخصوص پرزنت حضوری دارد .

کاتالوگ های صنعتی نمونه‌هایی هستند که برای معرفی کارخانه ها وشرکت های صنعتی استفاده میشوند . هدف از چاپ این نوع کاتالوگ فروش تجهیزات صنعتی به دیگر صنعت گران است.
دراین نوع  کاتالوگ علاوه بر تاریخچه و ارائه گواهی نامه ها ، به توانایی ها و پروژه های صنعتی در دست، در رزومه نیز اشاره میشود . در کاتالوگ های صنعتی بر خلاف کاتالوگ ها تبلیغاتی از فکت ها و تبلیغات اغراق آمیز نباید استفاده کرد .

کاتالوگ های منگنه ای

این نوع کاتالوگ امروزه دربین کاتالوگ های تبلیغاتی کمتر به چشم می خورد البته هنوز هم شرکت هایی وجود دارند که مطابق روش های سنتی کارشان را پیش می برند و کاتالوگ منگنه ای را ترجیح می دهند. کاتالوگ های منگنه ای از نظر ظاهری شباهت زیادی با بروشور دارند.

کاتالوگ های سیمی

اگر قصد دارید بیش از ۱۵ محصول به مشتری معرفی کنید بهتر است از کاتالوگ سیمی استفاده کنید. قیمت این کاتالوگ نسبت به کاتالوگ های دیگر بیشتر است. کاتالوگ سیمی ورق های بیشتری دارد و ابعاد آن نسبت به کاتالوگ های دیگر بزرگ تر است. اگر به دنبال یک دفترچه راهنمای جامع برای معرفی محصولات خود هستید بهتر است کاتالوگ سیمی را انتخاب کنید.

کاتالوگ‌های صنعتی

از کاتالوگ های صنعتی برای معرفی کارخانه ها و شرکت های صنعتی می توان استفاده کرد. این کاتالوگ ها علاوه بر معرفی جنبه فروش نیز دارند و به مدیران کارخانه ها جهت فروش تجهیزات شان کمک می کند. هرچند در کاتالوگ های صنعتی نیز از تصاویر استفاده می شود اما نباید آن را با کاتالوگ تبلیغاتی اشتباه گرفت. مهم ترین تمایز کاتالوگ تبلیغاتی با صنعتی این است که در صنعتی نمی توان از افکت و جلوه های خاص بصری استفاده کرد. قبل از طراحی کاتالوگ ابتدا پیام و هویت سازمانی آن را بررسی کنید تا تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشد.

کاتالوگ دیجیتالی

پیشرفت تکنولوژی بر روی جنبه های مختلف زندگی افراد تأثیر گذاشته است. یکی از فناوری های جدید ارائه کاتالوگ های دیجیتالی است. در گذشته کاتالوگ دیجیتالی خیلی مورد توجه نبوده است. امروزه بسیاری از شرکت ها در کنار کاتالوگ کاغذی، کاتالوگ دیجیتالی نیز سفارش می دهند.

 امروزه با گسترش شبکه های احتماعی و زیاد شدن کاربرانی که از این فضا برای تبادل اطلاعات خود استفاده می کنند از ارسال کاتالوگ دیجیتالی در قالب PDF  استقبال زیادی می شود. به طور مثال یک بازاریاب که ساعت ها برای معرفی برند آرایشی خود تلاش کرده است با ارسال یک کاتالوگ الکترونیکی مشتری را تشویق به بررسی محصولات دیگر برند می کند. این روش یک بازاریابی هوشمندانه است و سبب می‌شود مشتری به جای خرید یک محصول چندین گزینه را انتخاب کند.

کاتالوگ های تبلیغاتی

کاتالوگ های تبلیغاتی جنبه تبلیغاتی دارند و برای معرفی محصول مناسب اند. از کاتالوگ های تبلیغاتی معمولا در همایش ها و جلسات استفاده می شود و در آن از تصاویر جذاب استفاده می شود. کاتالوگ های تبلیغاتی باید از نظر بصری جذاب و تأثیرگذار باشند تا افراد ترغیب به خرید شوند. در کاتالوگ های تبلیغاتی استفاده از تصویر، فونت و رنگ مناسب اهمیت زیادی دارد. در این کاتالوگ ها می توان از افکت و تصاویر تبلیغاتی استفاده کرد تا جذابیت کار بیشتر شود.

برگشت به فهرست

کاتالوگ

مراحل طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور

۱-مشخص کردن هدف

برای تعیین هدف از چاپ کاتالوگ و بروشور باید به این نکات توجه کرد : به عنوان مثال میخواهید برداشت مخاطب از دیدن کاتالوگ در اولین بار چه باشد؟ در چه چارچوبی باشد؟ جلسات شخصی ؟نمایشگاه ؟ ابتدا باید کارکرد کاتالوگ مشخص شود.

در این مرحله باید ایده بسیار خوبی در رابطه با اینکه شخصیت خریدار چیست و چگونه میشود ارتباط برقرار کرد، داشته باشید.

۲-تعیین بودجه

گام دوم در طراحی کاتالوگ میزان هزینه کردن مالی است. هر چه جزییات بیشتر به کاتالوگ اضافه شود مسلما هزینه ی بیشتری باید پرداخت شود . منظور از جزییات بیشتر، کاتالوگ کاغذی با کیفبتی خوب یا کاتالوگی با پوشش براق میباشد . با تهیه لیست زیر و تعیین بودجه به یک کاتالوگ با کیفبت و عالی دست پیدا میکنید.

  • طراحی حرفه ای
  • نوشتن متن و ویرایش
  • اینفوگرافیک ها
  • عکس
  • مدیریت چاپ و پروژه ها

برگشت به فهرست

۳-ایده گرفتن از رقبا

قبل از طراحی نهایی بهتر است  از دیگر سایت ها ایده گرفت ایده هایی از قبیل اندازه ، قالب ، رنگ ، عکاسی ، تایپوگرافی ، سبک وغیره .

۴-مختصر رزومه و فعالیت شرکت ذکر شود

در این مرحله از افتخارات و جایزه ها و ایزوهای شرکت واستاندارد ها نام برده می‌شود، در مورد کالای منحصر به فرد و بهترین فعالیت متنی نوشته می‌شود .

۵-استفاده از عکس و گرافیک های واضح

در چاپ از تصاویری استقفاده شود که حداقل ۳۰۰ dpi باشد. یه عکاس حرفه ای در تصمیم خریداران نقش بسزایی دارد . در عکس باید پیام صحیح منتقل شود . یک کاتالوگ ایده آل، با تصاویر واضح و باکیفیت کاتالوگ تاثیرگذاری به حساب می‌آید.

مزایای اصلی طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور چیست؟

۱-برندسازی و معرفی برند: بهترین وبزرگترین نتایجی که میتوان از طراحی یک کاتالوگ حرفه ای بدست آورد برندسازی میباشد.هنگامی که یک کاتالوگ به صورت صحیح وطبق اصول واستاندارد ها صورت گرفته باشد و در آن هدف وخریداران به درستی روانشناسی شوند ، نتیجه اصلی به غیر از فروش محصول وخدمات ،برندسازی وتقویت برند میباشد .

۲-معرفی محصول وخدمات: چینش محصولات و لیست کردن دقیق آن ها در کاتالوگ حائز اهمیت میباشد . هدف اصلی و نهایی از این امور و به کارگیری ابزارهای تبلیغاتی این است که در سطح فروش به عدد بالاتری برسیم. واین موضوع میسر نخواهد شد جز با ارائه درست به صورت چاپی یا الکترونیکی .

۳-جذب مشتری: کاتالوگ حرفه ای میتواند به شکل قابل توجهی جذب مشتری و تبدیل مخاطبان عالی به مشتریان معمولی و پس از آن تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان وفادار کند.

در آخر میتوان گفت :

برقراری رابطه بین مشتری و تولید کننده

جابجایی آسان وقابل دسترس بودن در هر مکان و زمان

ملموس بودن خدمات و محصولات در تصاویر و مطالب

درآن واحد به مخاطب امکان انتخاب بهترین گزینه را بدهد

انتقال سریع اطلاعات

برگشت به فهرست

بدون شک یکی از شرکت هایی که در طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور برند محسوب میشود چاپ کارو است. 

اگر قصد دیده شدن در بازار کسب وکار خودتان را دارید بدون اقرار و بدون شک این شرکت چاپ کارو است که میتواند شمارا به یکی از برند های بازار کارتان تبدیل کند . از این رو خصلت و ویژگی ای که این شرکت را نسبت به رقبا متمایز میکند ، وسعت مکانی و همکاری با اساتید متخصص و زبده در امر طراحی و چاپ است . این شرکت با داشتن مجوز و سابقه ی ۲۱ ساله فعالیت در امر چاپ و تبلیغات میتواند سکوی پرتابی برای پیشرفت کسب وکار شما باشد .

ویژگی های شرکت چاپ کارو که سبب متمایز شدن شما از رقبا می‌شود:

۱-ایده پردازی به روز و مطابق سلیقه مشتریان

۲-هزینه مناسب

۳-قانونمند ومتعهد به زمان برای دریافت کار به مشتریان

۴-پشتیبانی رایگان و تمام وقت

۵- طراحی لوگو های تاپ بر اساس استاندارد ها

برگشت به فهرست

تعدادی از مشتریان شرکت چاپ کارو

  • گروه صنعتی آمیکو
  • شرکت اسنوا
  • بانک انصار
  • ایران استار
  • دانشگاه علوم پزشکی
  • شهرداری تهران
  • بیمه زندگی خاورمیانه

این سایت در جهت ارائه خدمات طراحی وچاپ به ویژه طراحی و چاپ کاتالوگ وبروشور راه اندازی شده . در این شرکت با وجود طراحان متخصص وایده پرداز باعث شده تا مشتریان گرامی به هرچه که مد نظرشان است به راحتی دست یابی داشته باشند .

عوامل موثر در هزینه چاپ کاتالوگ و بروشور

تعرفه چاپ کاتالوگ اولین موضوعی است که همه به دنبال آن هستند. که این تعرفه توسط انجمن طراحان گرافیک مشخص میشود . اما مواردی که در هزینه ی چاپ کاتالوگ دخیل میباشد عبارتند از : استفاده از رنگ طلایی ونقره ای که درچاپ به آن رنگ پنجم گفته میشود ، استفاده از انواع لمینت ( گرم و سرد یا پودری و یا مایع) ، استفاده از منگنه (ساده یا لوپی) ، همچنین وزن کاغذ، مهم ترین موضوع در محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ تیراژ میباشد.هر چه تیراژ چاپ بالاتر رود قیمت به صورت میانگین پایین می آید

 در طراحی کاتالوگ باید از تجربه ی افراد متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده کرد و در هر مرحله از مشتری تاییدیه جهت رفتن به مرحله بعدی گرفته شود.

انواع کاغذ برای چاپ کاتالوگ و بروشور

جنس کاغذ کاتالوگ

کاتالوگ و بروشور یکی از اقلام مهم بازاریابی و تبلیغات است. این اقلام تبلیغاتی حاوی مطالبی چون اطلاعات محصول، مشخصات و تصاویر هستند که برای اطلاع مخاطب ضروری به شمار می‌روند. کاتالوگ و بروشور هر دو با هدف معرفی، تبلیغات و افزایش فروش و جذب مشتری طراحی و چاپ می‌شوند اما نوع کاربری و نحوه ارائه و طراحی و محتوا گذاری این دو از یکدیگر متفاوت هستند برای مثال تفاوت در نحوه ارائه این دو، کاتالوگ برای توزیع‌کنندگان طراحی و چاپ می‌شود اما بروشور برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود. از نظر قیمتی این دو نیز متفاوت‌اند.

در چاپ کاتالوگ از چندین مدل و جنس کاغذ بسته به انتخاب مشتری و نوع کاتالوگ و استانداردها استفاده میشود.

گلاسه : یکی از معمول ترین کاغذ ها برای چاپ کاتالوگ است .این محبوبیت به دلیل مرغوبیت ،با دوام بودن و کیفیت بالای محصول نهایی پس از چاپ است.البته ناگفته نماند که نسبت به دیگر موارد چاپی گران تر است و برای کسانیکه با محدودیت بودجه مواجه اند مناسب نخواهد بود.این نوع از کاغذ با پوشش صاف و براق و سطح سیقلی خود برای چاپ کارهای ترامه و رنگی استفاده میشود.انواع ارزان تر این نوع کاغذ به خمیر چوب و یا الیاف بازیافت میگردند.

شیمیایی یا کاغذ معمولی : این نوع از کاغذ ها ،همان کاغذ های A4 هستند که روزانه از آن ها استفاده میکنیم.بطور معمول کاغذ های معمولی سفید هستند و بطور کلی ناخالصی ندارند.

باطله : همانطور که از نام آن نیز پیداست ،این کاغذ از بازیافت دیگر کاغذ ها بدست می آید و ناخالصی دارند.رنگ آن ها نیز کدر است و از قیمت پایینی برخوردارند.

پلاستیکی یا سلفونی : جنس اصلی این نوع کاغذ ها ،از همان کاغذ های اصلی است که توسط مواد مخصوص مانند لاتکس آغشته شده و یا بر روی آن ها سلفون کشیده میشود بطوری که در مقابل رطوبت و یا کشیدگی مقاوم شده و حالت پلاستیکی دارد و در مقابل کشش و رطوبت از خود مقاومت نشان میدهد.

انتیک : این نوع از کاغذ ها زبر و خشن هستند و بسیار به کاغذ های دست ساز شباهت دارند.از این نوع کاغذ اکثرا برای چاپ کتاب استفاده میشود اما گاها برای چاپ کاتالوگ نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

جنس و پوشش جلد کاتالوگ

کاتالوگ ها معمولا جنس جلدشان از کاغذ گلاسه است. هر شخص بنا به سلیقه خود می تواند از انواع کاغذ گلاسه با ضخامت های مختلف استفاده کند. هرچقدر کاغذ گلاسه ضخیم تر باشد کاتالوگ شما را سنگین تر و محکم ترمی کند و هزینه بیشتری برای شما دارد. استفاده از کاغذ گلاسه ضخیم برای جلد و کاغذ گلاسه نازک برای صفحات داخلی هارمونی خوبی در محصول نهایی ایجاد می کند.

 کیفیت و زیبایی کاتالوگ در دراز مدت باید حفظ شود زیرا کاتالوگ ها ابزار های تبلیغاتی با دوامی هستند. چاپ بر روی کاغذ گلاسه این ضعف را دارد که در صورت استفاده متوالی و لمس جلد کاتالوگ با دست به مرور زمان کیفیت تصویر چاپ شده کم می شود. در این شرایط استفاده از یک روکش محافظت کننده می تواند عمر کاتالوگ را افزایش دهد. محبوب ترین پوششی که برای کاتالوگ می توان استفاده کرد سلفون است. سلفون ها یک لایه پلاستیکی نازک اند که پس از چاپ روی کاغذ جلد چسبیده می شوند. سلفون‌ها علاوه بر استحکام موجب افزایش زیبایی ظاهری کاتالوگ نیز می شوند. پوشش سلفون در انواع مات، براق و مخملی بنا به سلیقه شما استفاده می شود.

گرماژ کاتالوگ

برای تشخیص ضخامت کاغذ کاتالوگ باید با موضوع گرماژ کاغذ آشنایی داشته باشید. هر نوع کاغذی بر مبنای گرماژ آن در متر مربع تعریف می‌شود به طور مثال کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم به این معناست که یک برگ ۱۰۰ سانتی‌متر در ۱۰۰ سانتی‌متر از این کاغذ، ۳۰۰ گرم وزن دارد. معمولا برای جلد کاتالوگ فارغ از سلیقه شخصی و هدف از طراحی کاتالوگ از کاغذ گلاسه ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرم و برای صفحات داخلی آن از کاغذ با گرم ۱۳۵ ،۱۵۰ ،۱۷۰ و ۲۰۰ استفاده می شود.

جهت های باز کردن کاتالوگ

کاتالوگ را می توان مانند کتاب از چپ به راست یا برعکس باز کرد. برای محتواهای فارسی از کاتالوگ های راست به چپ و برای محتواهای انگلیسی از کاتالوگ چپ به راست استفاده می شود. اگر چه جهت بازکردن کاتالوگ موضوعی نسبتا ساده است اما هنگام طراحی و چاپ باید به آن دقت کنید در غیر اینصورت مشکل ساز می شود.

نوع صحافی کاتالوگ

صحافی کاتالوگ بر اساس سه سبک مفتول تخت، مفتول لوپ و چسب گرم انجام می شود. منظور از صحافی مفتول همان منگنه است. چنان چه منگنه حالت ساده همیشگی را داشته باشد؛ به نام صحافی مفتول تخت شناخته می‌شود. اما اگر قسمت بیرون منگنه حالت نیم‌دایره داشته باشد؛ به آن صحافی مفتول لوپ می‌گویند. مزیت حالت لوپ در این است که قابلیت آویزان کردن کاتالوگ را از آویزهای مختلف فراهم می‌کند.

برای کاتالوگ هایی که تعداد صفحات کم یا کاغذ نازک نامناسب دارند صحافی به شکل مفتول مناسب است زیرا در صورت افزایش صفحات و حجم کاتالوگ این سبک از صحافی قادر به حفظ ساختار برگه‌های کاتالوگ در کنار یک‌دیگر نیست.

صحافی دیگری که برای انواع کاتالوگ زیاد استفاده می شود صحافی چسب گرم است. در این روش و به کمک دستگاه صحافی حرارتی، نوعی چسب را گرم کرده و عطف صفحات کاتالوگ را به کمک آن به هم پیوند می‌زنند. یکی از بهترین روش های صحافی برای کاتالوگ های با تعداد صفحات بالا صحافی چسب گرم است.

طراحی کاتالوگ متناسب با هر کسب و کار

هر کسب وکاری هدف مخصوص به خود را دارد. گاهی اوقات کسب وکارها درک درستی از تفاوت های چاپ های مختلف. به درکجاها کاربرد دارد و کاتالوگ چه تفاوتی با بروشور دارد؟

انتخاب درست کاتالوگ کمک زیادی به شناخت درست محصول می کند زیرا می توان گفت کاتالوگ نمایشگاه کاغذی محصول یا خدمات شما است. کاتالوگ براساس نوع محصول متفاوت است به طور مثال کاتالوگ خودرو با کاتالوگ محصولات آرایشی بهداشتی در طراحی،  فرق دارد. در کاتالوگ ها باید به رنگ سازمانی، موضوع محصولات و خدمات، ویژگی‌ها، مخاطبان هدف، شکل توزیع و … توجه کرد.

بروشور قیمت پایین‌تری نسبت به کاتالوگ دارد. کاتالوگ و بروشور یکی از مناسب‌ترین و بهترین روش‌ها برای معرفی و بیان محصولات و خدمات به مشتریان است. هرچه از طراحی و تصاویر گیرا‌تر و خلاقانه‌تر و جذاب‌تری استفاده شود، تاثیرگذاری کاتالوگ و بروشور به مراتب بیشتر خواهد شد.