هدایای تبلیغاتی هدیه‌‌ای به کسب‌‌وکارتان

هدیه تبلیغاتی هدیه‌‌ای به کسب‌‌وکارتان

درباره هدیه‌ تبلیغاتی باید گفت، امروزه یکی از فرآیندهای مدیریت بازار، استفاده درست از بازاریابی و تبلیغات است. تبلیغات و بازاریابی سبب می‌شود تا کالا و یا خدمات به بهترین شکل عرضه و معرفی شود. چنانچه اگر محصول شما مورد نیاز عموم نباشد با بهره‌گیری از تکنیک درست تبلیغات و بازاریابی افراد نسبت به محصول شما احساس نیاز و آن را خریداری کنند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی روشی است که طبق آن علاوه بر احترام به مشتریان، می‌توانید بخشی از نیاز مشتریان خود را نیز برآورده کنید. اما این مهم در گرو این موضوع است که نیازسنجی صورت بگیرد تا بتوان بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب و عرضه کرد. در این صورت است که می‌توان از تاثیر صددرصدی هدایای تبلیغاتی بهره جست.

اگر می‌خواهید در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید به جرات می‌توان گفت این روش بهترین تاثیر و تثبیت بصری را در ذهن مشتریان خواهد داشت. هرچند باید به این نکته نیز توچه داشت که انتخاب هوشمندانه نیز ملاک است. منظور از انتخاب هوشمندانه شامل طراحی خلاقانه، انتخاب هدایای تبلیغاتی و ارتباط بین این شاخص‌ها است. در این نوشتار تلاش داریم تا شما را با اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی و چگونگی حصول بهترین نتیجه آشنا کنیم تا کسب‌وکار خود را موثرتر از پیش معرفی و عرضه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

تعریف هدیه تبلیغاتی

هدیه‌ی تبلیغاتی اقلامی هستند که با برخورداری از لوگو، شعار و یا نام تجاری برای امور بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی بازاریابی از طریق هدیه تبلیغاتی، ارتباط و حفظ آن با مشتریان است. این اقلام بیشتر در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها و سمینارها و یا بر حسب مناسب‌های خاص در میان مشتریان ویژه و یا اعضای مجموعه ارائه می‌شوند.

هدیه تبلیغاتی به منظور معرفی برند و یا خدمات و کالا و امور تبلیغاتی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی برای جذب مشتری بیشتر و ماندگار تولید و ارائه می‌شود. سفارش‌دهنده هدیه تبلیغاتی با بهره‌گیری از خلاقیت و نبوغ می‌تواند با استفاده از این محصولات تفکر و نوع انتخاب مشتری را تغییر دهد. و در حافظه بصری مصرف‌کنندگان ثبت شود.

هدیه تبلیغاتی از گذشته تا امروز

از سال ۱۷۸۹، برای برگزاری انتخابات ژورنال واشینگتن از هدایای تبلیغاتی استفاده شد. در اوایل قرن نوزدهم استفاده از این روش برای بازاریابی و تبلیغات مرسوم نبود اما از تقویم و سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌شد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر دریافت‌کنندگان هدایای تبلیغاتی مایل به استفاده از این اقلام در زندگی رومزه هستند. پس باید در انتخاب نوع این محصولات بسیار هوشمندانه عمل کرد و قبل از ارائه نسبت به مشتریان خود نیازسنجی انجام داد. مطالعات علاوه بر این نشان می‌دهند که عمر مفید استفاده از این محصولات حدود ۸ تا ۱۴ ماه است در نتیجه نباید از محصولات بی‌کیفیت استفاده کرد زیرا هدایای تبلیغاتی با کیفیت و مرغوب سبب اعتبار بخشی به کسب‌وکار شما خواهد شد.

اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی همچون رسانه‌ای جمعی عمل می‌کنند. تصور کنید چنین هدایایی را به مشتریان خود ارائه کردید و این محصولات از طریق مشتریان به دیگران معرفی می‌شود و این بازاریابی و تبلیغ به شکل بصری  رخ خواهد داد. از همین طریق برند شما می‌تواند مشتریان بالقوه‌ای نیز داشته باشد و دامنه مشتریان و تعامل افزایش یابد. مهم‌ترین اتفاقی که به سبب استفاده از هدایای تبلیغاتی رخ می‌دهد معرفی و برجسته‌سازی نام برند شماست.

هدیه تبلیغاتی در واقع برای قدردانی از مشتریان ارائه می‌شود و درصد بالایی از مشتریان از این هدایا استفاده می‌کنند. به همین دلیل در انتخاب اقلام هدیه تبلیغاتی باید بسیار با دقت و هوشمندانه عمل کرد. هدایایی که سبب خشنودی و هیجان مشتری و یا مخاطب شود. ایجاد چنین حسی در مخاطب سبب می‌شود تا مشتریان بالفعل و بالقوه نگرشی مثبت درباره کسب‌وکار شما داشته باشند. این امر به این دلیل است که خرید بر حسب هیجان و احساس اتفاق می‌افتد و روی هم رفته منطق کم‌ترین نقش را در این روند دارد.

جذب مشتریان

جذب توجه مشتریان فعلی و آینده و توجه به علایق و خواسته‌های آنان می‌تواند مسیر خرید محصولات و خدمات شما را هموار سازد زیرا از این طریق بر انتخاب آنان تاثیر مثبت و مستقیم خواهید گذاشت. براساس آمارهای منتشر شده از سوی انجمن بین‌المللی کالای تبلیغاتی، درصد افزایش مشتری و فروش شرکت‌هایی که از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند بیشتر از شرکت‌هایی است که گمان می‌کنند پرداختن به این بخش از بازاریابی و تبلیغات بیهوده و هزینه‌تراشی است.

امروزه، شرکت‌هایی موفق هستند که بتوانند با استفاده از تبلیغات به نیاز مشتریان خود پاسخ مثبت دهند و ارزش بیشتری برای آنان قائل شوند. طبق گفته‌ی سرجیو زیمن: شرکت‌هایی که در توانشان است تا دلایل بیشتری برای ترغیب مشتریان به خرید بیشتر ارائه دهند و بتوانند سبب رابطه بلندمدت مشتری با شرکت شوند موفق هستند. در این صورت است که مشتریان ناخودآگاه برای خرید به شما مراجعه خواهند کرد.

شرکت‌هایی که ماهیت بازاریابی را پذیرفته‌اند در واقع مشتری و جامعه را خط مشی خود قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند تا با افزایش مشتریان بالقوه و افزایش دوام تعامل با شرکت، ارزش‌های بیشتری نیز برای مشتریان خود قائل شوند.

مهم‌ترین دلایل اهمیت استفاده از هدیه تبلیغاتی در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • فوق‌العاده مقرون به‌صرفه بودن
  • شناسایی درست مخاطب هدف
  • تاثیر طولانی مدت
  • معرفی گسترده برند
  • فوق‌العاده کارآمد و موثر

تاثیرات استفاده از هدایای تبلیغاتی

ماهیت تبلیغات، کسب اطلاعات و صرفه‌جویی در زمان مصرف‌کنندگان و منتج شدن هدف آگهی‌دهنده است. علاوه بر این تبلیغات راهی برای شناسایی کالا یا خدماتی به دیگران از طریق تعاملی منطقی با هدف تغییر نگرش، فکر، رفتار و خواسته است. تبلیغات حرفه‌ای اگر به درستی پرداخته و بکار گرفته شود می‌تواند سبب گسترش کسب‌وکار و اشتغال‌زایی گردد.

در صنعت تبلیغات از علوم متنوعی چون روانشناسی، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، رفتارشناسی مدیریت سازمانی، اقتصاد، مدیریت صنعتی علوم مرتبط با تولید، بسته‌بندی، گرافیک، طراحی، نقاشی، حسابداری و … بهره می‌جویند که بکارگیری از هر کدام در مرحله‌ای از پروسه تبلیغات بسیار مهم تلقی می‌شوند. تبلیغ موجب گسترش و ارتقای بازار و رونق اقتصادی و اصلاح الگوی مصرفی خواهد شد. روی هم رفته تبلیغات تجاری به معنای آگهی بخشی است.

بیشتر بخوانید:

کارت ویزیت ، شناسنامه کسب‌وکار شما

درباره صنعت چاپ و چاپخانه

کاربرد هدایای تبلیغاتی

هدایای تجاری برای احترام و قدردانی از مشتریان عمده، سپس کارفرامایان و در نهایت مشتریان موفق و ویژه طراحی و عرضه می‌شود. هنگام نیازسنجی درباره نحوه و ارائه هدایای تبلیغاتی به این مهم توجه کنید که هر دو طرف (هدیه دهنده و گیرنده) دارای سیاست و اهداف مشخص باشند. هدایای تبلیغاتی باید براساس سیاست و برنامه طراحی، تهیه و ارائه شوند. این مقوله متاسفانه از سال ۱۹۸۰، به دلیل رسوایی‌های به وجود آمده در این زمینه، تاکنون نادیده گرفته می‌شود.

از شرایط ارائه هدایای تبلیغاتی می‌توان مواردی چون رفتار مناسب، داشتن سیاست در مورد نوع، میزان هدایا و شرایط ارائه هدایای را برشمرد. و این نکته را نیز در نظر بگیرید که آیا هدیه گیرنده شرایط و یا سیاست و برنامه خاصی برای دریافت هدیه دارد یا خیر.

و در ادامه

دلایل دادن هدایای تبلیغاتی می‌تواند بسیار گسترده باشد همچون تشکر و قدردانی از مشتریان همیشگی، کارمندان نمونه، ترغیب و دعوت از افراد بیشتر به دایره مشتریان و … البته یک دلیل همیشه در صدر دلایل قرار دارد و آن حفظ ارتباط با مشتری است.

برای بیشتر شرکت‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی راهی است برای بازاریابی و تبلیغات و جذب و حفظ مشتریان بیشتر. در واقع شرکت‌هایی که از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند بر این باورند که این روش یکی از بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای برقراری تعامل و حفظ مشتریان است.

هرچه عمر هدیه تبلیغاتی بیشتر باشد، نام شرکت ارائه‌‌کننده بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت. امروزه نوع و جایگاه حک نام برند براساس نوع اقلام هدیه انتخاب و یا طراحی می‌شوند. برای مثال، اگر از اقلام کاربردی در هدایای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید. حتما به خاطر داشته باشید که از لوگوی خود روی اقلام به صورت کاملا خلاقانه استفاده کنید. زیرا ممکن است در صورتی که لوگو یا نام شرکت بسیار بزرگ و به راحتی قابل روئت باشد مانع استفاده‌ی هدیه‌گیرنده شود.

سفارش هدایای تبلیغاتی

امروزه، هدایای تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی برای جذب توجه مشتری است که اثربخشی فوق‌العاده بالایی دارد. هرچند طراحی خلاقانه، ارتباط آن با محصول و خدمات مورد ارائه بسیار حائز اهمیت است. ارائه هدایای تبلیغاتی سبب ایجاد هیجان، خشنودی و نگرش مثبت مشتری نسبت به خرید محصول و خدمات می‌شود.

شرکت‌های بزرگ و مطرح سالیانه مبالغ زیادی را صرف هدایای تبلیغاتی می‌کنند. این شرکت‌ها در مقایسه با شرکت‌هایی که از این ابزار تبلیغاتی و بازاریابی استفاده نمی‌کنند دو برابر بیشتر در فروش و میزان جذب مشتری بیشتر موفق هستند.

برای مثال شرکتی چون هری اند دیوید فعال در زمینه تولید محصولات غذایی سالیانه برای حدود ۲۵ هزار مشتری هدایای تبلیغاتی ارسال می‌کند. مشتریانی که سالیانه بیش از ۱۰۰۰ دلار خرید کرده‌اند. ارسال هدایای تبلیغاتی برای چنین مشتریانی در واقع محرک و پاداشی است برای مشتریان دیگر تا به طور ناخودآگاه و صرفا برای دریافت سالانه این هدایا بیشتر خرید کنند.

نوع و چگونگی انتخاب هدایای تبلیغاتی براساس نیازسنجی و الگوهای رفتاری مصرف‌کنندگان سبب می‌شود. تا میزان درگیری مصرف‌کنندگان با تبلیغات افزایش یابد و تولیدکننده به هدف‌های تبلیغاتی خود نزدیک‌تر شود.

کلام آخر


انتخاب، طراحی و ارائه درست و هوشمندانه از هدایای تبلیغاتی سبب افزایش سودآوری مجموعه و ماندگاری مشتریان خواهد شد. چاپ کارو با سال‌ها تجربه و تخصص از طریق مشاوره و اجرای بهترین و کارآمدترین هدایای تبلیغاتی در مسیر پیشرفت و ارتقای کسب‌وکارتان همراه‌تان خواهد بود. با ما تماس بگیرید.

درتاریخ : یکشنبه 21 فروردین 1401 تعداد بازدید : 420 بازدید۲ دیدگاهبرچسب‌ها:

  1. ناشناس گفت:

    Iappreciate, result in I discovered exactly wyat Iusdd to bee having a look for.
    You’ve ended mmy four day long hunt! God Blsss yyou man. Havee a nice day.
    Bye

  2. wwd گفت:

    Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from
    somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog
    jump out. Please let me know where you got your design.
    Thank you